Tuesday, June 11, 2013

Our (Almost) Private Pool


We have found the perfect place to hang out for the summer! An almost private pool just here in the neighborhood. It's a gym that has this pool in connection to it, and with a monthly membership the pool is included! To buy a family membership is here is much cheaper than at other pools in town, and to have it close by and with the gym included makes it just right! Because it's a small pool with no life guards, they don't have any swimming lessons, which makes it even better as it then is open all day! Most pools here are not open until after 12 or 1pm, as they have swimming lessons all through morning, and I've always wanted to be able to go to the pool in the mornings with the kids, as it's normally too hot 40C and more in the afternoon, which makes it almost too hot to even be in the pool. Now we can go in the morning for an hour or so if we want, and then go back later in the day, after a break at home with lunch and taking it easy inside for a while.

This pool is now open from 10am-7.45pm 6 days a week, closed on Sundays. The best part? It's hardly any people there! We got the membership on Friday last week and we've been there a few times since then and we have been alone for the most part. Perfect! Just like our private pool. The water is really warm as you can imagine here in the desert, so the kids love it! They do so well, they are not scared at all of the water and both Isabella and Benjamin are swimming around in just their arm floaties and are having so much fun with it. I have to watch them as they do not always keep their mouths closed, but for the most part, they are doing really good! If they keep it up so well this summer with private swimming, we'll do swim lessons here next year. They already now make it from one side of the pool to the other by kicking their little legs..

I will also try to go there for some time when Chris is off work, trying to get some workout in, as it would be a shame not to take advantage of that now when I paid for the membership. Even if their hours are generous, it still isn't that generous that I can go during the days when Chris work. He is gone from 4am-7.30pm and then he comes home just for a shower pretty much before he is off to bed. I'm then in the middle of getting the kitchen cleaned up, picking up toys, getting the kids in the bathtub, pj's and bedtime for the kids, and around 9-9.30pm when the kids are in bed, so is Chris and I'm not going anywhere then, as the kids will wake up here and there throughout the evening and it would be too noisy going and coming home late at night when everyone is asleep. So, I have to wait until the days he is off, and try to sneak in some hours then. They have classes and lots of gym machines and at some days they even have daycare, so I'll check that out some time too. I just thought I'd like to try a few classes out first, to see which ones I like before starting to pay for daycare for the classes.






My beautiful Cassie!


Yesterday, we were there in the afternoon again, and this time we brought along Cassie's friend Emma. The girls had a great time swimming, diving and making headstand and again, we were the only ones there until just before we left when three other families came. To have the pool to themselves and to be able to swim and play without having others all around is great, plus it makes it easier for me to keep up with them on my own!


Ben loves his goggles..

...where Isabella prefers her sunglasses.

Emma and Cassie

 Cassie has been a bit congested 
(after all pool time here and at her friend's houses) 
so she used the snorkel mask instead of goggles this day.

Drink - Drink - Drink...
I feel like a broken record most days but pushing the fluids is so important here in the heat!

10 comments:

  1. Ja en pool är ju guld värt i hettan! Hoppas du får till nån träningstid snart!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja visst ar det nastan nodvandigt med pool har i hettan! Vi kikade ju pa hus att hyra med pool, men tyvarr var dom over var budget och da hade vi lika garna kunnat kopa ett mycket storre finare hus med pool for de pengarna och det ville vi ju inte heller da det ar tidsbegransat da vi bor har. Darfor kanns det nu bra att ha hittat detta gym med pool som inte ar sa overbefolkat utan barnen kan verkligen ta med leksaker, plastgrejer etc utan att "stora" andra badgaster. Haha, ja nu maste jag ju ivag och trana. Tors knappt erkanna att jag inte satt min fot pa ett gym sedan jag blev gravid...visst vardagsmotion etc, men det blir ju inte samma sak. Nu ar det ju ocksa sa varmt sa att ga ut och ga funkar ju inte heller langre...sa jag lar rapportera om min forsta traningsvark...:)
      Kram

      Delete
  2. Härligt för er att ni har hittat en pool som ligger nära och som inte kostar en förmögenhet! Ni kan ju verkligen behöva tillgang till en pool med det galet varma klimat som ni har! Jag förstar att det är otroligt skönt att kunna bada när det är sa varmt! Det känner ju vi ocksa här även om det aldrig blir sa varmt som hos er.
    Kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag blev glad att kunna fixa detta manadskort som verkligen inte kostar en formogenhet. Som vi pratade om per telefon ar det ju annars superdyrt har manga ganger..Det ar sa skont att kunna ta barnen och bada ett par timmar och just att man kan aka en timma eller sa pa formiddagen innan det har blivit for varmt. Andra pooler har ju da stangt for simlektioner. Sa aven om vi maste ta bilen till var pool, ar det anda vart det som ni har att kunna ga och ta ett dopp om man vill en stund.
      Kramar!!

      Delete
  3. Ååå vilka härliga bilder!
    Jag försökte kommentera igår med mobilen och ipaden men nu med datorn verkar det funka =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Fia, vad roligt att du kommenterar och att det funkar! Jag blev lite orolig da du skrev att det inte gick?! Snallt att du aterkom sa att jag nu ser att det funkar igen. Ja nu badas det har, var och varannan dag!! Harligt!
      Stor kram

      Delete
  4. Liz....you make me so happy!

    Tack rara och fina du för dina härliga ord, jag blev så glad när jag läste det.

    Nu har jag njutit av dina underbara bilder. Urskönt med pool och kunna kombinera med träning. Bonus att ni har nästan poolen för er själva ;)

    Ha en skön vecka! Vi har blandat väder...tyvärr väntas två dagars regn nu men lördag ska bli fint.

    Kram!
    Lotta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Lotta, roligt att du laser kommentarer och att du kikar in hos mig! Uppskattar jag mycket, att man far svar nar man kommenterar! Det ar verkligen sa, jag riktigt langtar till dina omgivningar nar jag ser dina foton. Sa vackert!!

      Ja, det ar jatteskont med denna pool nara, och nu som sagt maste jag fa till lite traningstid ocksa. Som jag skrev ovan till Eastcoastmom, det var nu nasten fyra ar sedan sa det ar pa tiden...:)

      Skont med lite regn kan jag tycka, men jag har ju inte sett regn sedan nagon dag i vintras...Ha det bra,
      Kram!

      Delete
  5. Gud vad kul att du hittat en pool att hänga i! Guld värt ju. Perfekt att kunna komma i gång med träningen också. Ser fram emot första träningsvärkss rapporten ;-) kram Cissi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cissi, ja verkligen. Synd att vi inte hade den i tankarna forra aret da ni var har! :) Haha, traningen ja, som du laser om har och som du vet blir det inte manga tillfallen for mig att komma ivag, och jag ar lite nojig kanske, men jag vill inte lamna bada barnen med Cassie for en timma, det ar for lang tid med dessa sma monster som brakar och kivas hela tiden. Hade man bara haft en liten hade det ju inte varit nagra problem for henne att underhalla, men nu med bada, jag far hoppas pa ett par tillfallen nar Chris ar hemma.

      Men nar den kommer, lar jag rapportera! Hoppas sa att allt ar bra med dig och ser garna fram mot dina "rapporter" via FB mail kanske?
      Stor kram

      Delete